Regn och åska

Ja, det har inte varit speciellt bra väder de närmaste dagarna. Här har det åskat ca 50% av de två senaste dygnen och regnar ca 70% av dem... Nog med procent! I förrgår natt så bestämde jag mig att vi borde göra oss av med en del av mjölken som snart skulle gå ut så jag testade att göra fattiga riddare! Jag tänker alltid franska riddare av någon anledning...

För att vara första gången tycker jag att de blev jättegoda! Borde göras igen dock. Det roliga med fattiga riddare är att de inte ens smakar som bröd när de är klara utan mer som plättar med kanel och socker. Lägger upp receptet så ni också kan testa!

Ingredienser:

6 skivor toastbröd
2 st ägg
1.5 dl mjöl
1.5 dl mjölk
socker
kanel
smör

1. Blanda äggen och 1dl av mjölken

2. Tillsätt mjölet lite i taget med resten av mjölken

3. Doppa bröden i smeten ganska länge så de suger upp den ordentligt.

4. Hetta upp en stekpanna och lägg i en klick smör. Stek brödskivorna i smöret.

5. Strö över socker och kanel, eller blanda på en tallrik och doppa bröden på varje sida och servera!


Såklart finns det massor med olika varianter och vad man ska blanda fört and so on, men jag tycker att detta fungerade jättebra och blev riktigt gott!

Gårdagen spenderades mestadels framför tv:n, men vi handlade lite och lagade god mat också!
Idag har vi dragit oss till pojkvännens och just nu sitter jag i hans säng och kollar på 4+ där de tydligen har 4 timmar matlagning. Älskar matlagningsprogram och har gjort det sedan jag var liten! Nu ska jag kolla vidare på Jamie Oliver och vänta på maten för detta får verkligen igång kurret i magen!


Korelius


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0