here we are in this big old empty room

Hade bara enlektion idag: Religion. Dumt nog hade jag fakiskt en bra känsla för religionen i början, men de dumheterna har faktiskt gått över nu! Var på dv igår och tog tag i mitt "lodjur" lodjuret... Förklaring till uttrycket: Jag började på ett lodjur för ungefär 2½ år sedan, och kom ungefär en tredjedel när den helt plötsligt bara fick stå. Sedan stod den där månad efter månad och väntade på mig, och folk började undra varför jag inte målade på den. Så... Uttrycket "lodjur" är i våra kretsar något som man aldrig blir klar med.




Jag kom hem från skolan vid 12:50 ungefär och lade mig i sängen och kände mig helt nedslagen och deppig. Kom sedan på att jag borde göra något åt det så jag bestämde mig för att göra en kaka! Skulle bli en banankaka, men när Maria väl börjat med en kaka brukar det bli något helt annat än vad hon först börjat med. Det blev en "kaffe-kanel-choklad-kaka" Som, trots de många konstiga, osammanhängande ingredienserna, är god!

Jag har nu också suttit ett tag och målat på en gammal tavla, som inte blev alls som jag tänkt mig, fast nästan bättre... Det är en sådan tavla som jag faktiskt satt och ångrade varje penseldrag på först för att jag tyckte att jag slösade färg... Haha! Nu när den väl är klar tycker jag om den.



Ett försök till något vettigt... Det funkar väl? :) Nu väntar jag ivrigt på mat och pojkvän. Det luktar så underbart kryddigt från köket, så jag ser fram emot ikväll. Popcorn, pojkvän, true talent och förhoppningsvis no worries för en stund. Ha det bra ungdomar!

Korelius

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0